Töötoa eesmärk on jagada praktilisi kogemusi ja lahendusi, kuidas kasutada generatiivset tehisintellekti (GenAI, ChatGPT) ülikoolis õpetamise ja õppimise toetamiseks. Tutvustan oma praktikaid aines „Uurimistöö alused“, kus ChatGPT toimib nii tunni lõpus kasutatava kiire abivahendina kui ka tudengite iseseisva kordamise ja õppimise toena. Osalejad saavad ülevaate konkreetsetest didaktilistest võtetest, juhistest tudengitele, tunnikontrollide loomisest ja kodutööde kujundamisest GenAI abil. Lisaks jagan oma aine laiendatud õppekava kogemusi ja tudengite küsimusi ning arutelusid GenAI rolli kohta.
Õpitoa läbinu:
- Mõistab, kuidas kasutada GenAI-d tunni lõpus lühikese interaktiivse tööriistana mõistete kordamiseks.
- Oskab kujundada juhiseid tudengitele GenAI iseseisvaks kasutamiseks mõistete õppimisel ja kordamisel.
- Saab ülevaate erinevatest aktiivõppemeetoditest, mida kombineerida GenAI kasutamisega (paarisdiskussioon, paneelarutelu, speed-dating stiilis eksam jne).
- Õpib koostama ja kohandama tunnikontrolli ChatGPT abil ning mõistab sellega seotud didaktilisi kaalutlusi.
- Saab inspiratsiooni ainekaardile GenAI kasutuse lisamiseks ja kogemusi tudengite tagasiside ning küsimuste käsitlemisest.
Seos DigiComp 3.0 raamistikuga: töötuba panustab osalejate oskuste „Use and apply AI“ ja „Evaluate and create AI“ arendamisse, aidates kujundada praktilist võimekust AI rakendamisel ning oskust kriitiliselt hinnata ja luua AI-põhiseid lahendusi.